Diaz Beauty&Shape Szalon – Weboldal Esettanulmány

Diaz Beauty&Shape Szalon – Weboldal Esettanulmány

diaz-shape.hu_weboldal esettanulmány_webandesign

Miért hasznos egy weboldal esettanulmány?

A weboldal esettanulmány elkészítése során gyorsan felmérhető a weboldalad, vagy webshopod állapota. Segítségével megtalálhatjuk az úgynevezett szűkkeresztmetszeteket, ahol a legtöbb pénz, idő vagy energia elfolyik. Ha szeretnénk egy „közel” passzív jövedelmet elérni, és vállakozásod növekedési és profitábilis pályára helyezni, akkor muszáj megszüntetned a fenti pazarlásokat.

5 terület vizsgálata a fontos:

  1. Minőségi Arculatellenőrzés
    1. arculati kézikönyv,
    2. struktúrált mapparendszer,
    3. kompatibilis grafikai anyagok.
  2. Weboldal/webshop állapotfelmérés
    1. szerver és tárhely minőségi felmérés,
    2. betöltődési sebesség,
    3. UIX – Felhasználói élmény,
    4. Hotjar hőtérképes elemzés.
  3. SEO
    1. technikai SEO,
    2. on-page SEO,
    3. off-page SEO.
  4. Social Media organikus és fizetett hirdetések teljesítése
    1. Facebook oldalállapot és organikus elérés elemzése, CPC, CTR és költség/konverzió elemzés,
    2. Instagram oldalállapot és organikus elérés elemzése, CPC, CTR és költség/konverzió elemzés,.
  5. GoogleAds fizetett hirdetések teljesítése
    1. keresési – CPC, CTR és költség/konverzió elemzés,
    2. Display – CPC, CTR és költség/konverzió elemzés,
    3. Shopping – CPC, CTR és költség/konverzió elemzés.

BEVEZETés

Az Újbuda szívében található, családias hangulatú Diaz Beauty&Shape szalon 2014 óta várja szépülni és mozogni vágyó vendégeit. Szolgáltatásaik középpontjában 2020-ig „csak” az Infrashape Horizontal fekvőkerékpár kapszula állt; egy olyan modern sporteszköz, amelynek segítségével, a legnagyobb kényelemben, szinte szórakozva szabadulhatunk meg a felesleges kilóktól és a nemkívánatos narancsbőrtől.

2020 óta folyamatosan bővítették az igénybe vehető szolgáltatások körét, így már szinte minden szépségápolási területen jelen vannak, úgymint kézápolás és műkörömépítés, táplálkozási tanácsadás és prémium masszázsfotel relaxálás.

A kibővült portfólió és a megnövekedett vendégszám, viszont már egy komolyabb online rendszer felépítését kívánta, (nem lehetett mindent egy határidő naplóban rendszerezetten követni) ezért és egy régi kedves ismerősünknek köszönhetően került a Web&Design csapata a képbe.

A MEGBÍZÁS LEÍRÁSA

A szalon korábban csak Instagram és Facebook oldallal rendelkezett, a vendégek telefonon foglalták le az időpontokat. Ahhoz, hogy a vállalkozás egy új szintre lépjen, feladatunk a Diaz Beauty&Shape arculati elemeinek és weboldalának megtervezése és kivitelezése, időpontfoglaló rendszerrel és online fizetési rendszer egybekötve.

Arculattervezés és offline grafikai anyagok tervezése

Az innovatív fekvőkerékpár márkájához modern arculat és weboldal kialakítása volt a cél, ahol a színek meghatározásánál egy nőies rózsaszín és szürke került előtérbe.

Az arculattervezés magába foglalta:

  • Logó újratervezését és vektorizálását,
  • Névjegykártya tervezést,
  • Szórólap tervezést
  • Roll-up tervezést,
  • Ajándékutalvány tervezést.
Weboldal esettanulány a Diaz&Shape Beauty Szalon
Weboldal esettanulány a Diaz&Shape Beauty Szalon színpaletta betűtipusok

A Weboldal elkészítése

Már az arculattervezéssel párhuzamosan elkezdtük a tárhely, a domain, SSL valamint a WordPress telepítését és alapbeállításait, hogy mire elkészül az arculat késlekedés nélkül belevághassunk a weboldal elkészítésébe.

Az arculat elkészülte után felvittük az betűtípusokat és színeket, és elkezdtük a főoldalt kialakítani. Az oldalt úgy képzeltük el, hogy minden a foglaláshoz vezessen és minél több információt adjunk át a szolgáltatásokról.

Az első módosítókör után befejeztük a reszponzív megjelenést (PC, Tablet, Mobil) és elkezdtük az igazi kihívást jelentő időpont foglaló rendszer kialakítását. A legtöbb időt a 4 féle, különböző időtartamú szolgáltatás felvitele, és a rendszer tesztelése vitte el, amelyben még a megbízónk is aktívan részt vett, az összes ismerősét ráállítva az oldal folyamatos kattingatására. 🙂

Az foglalási rendszer véglegesítése után bekötöttük az online fizetési rendszert, a választásunk az akkoriban Magyarországon is megjelenő Stripe fizetési rendszerre esett, a könnyű regisztráció, az alacsony kezelési költségek és a széleskörű integrálhatósága miatt.

Ezután, már „csak” a közösségi média és a google követőkódókat integráltuk és természetesen a GDPR szellemében létrehoztuk a cookie-nyilatkozat, ÁSZF és Adatvédelmi Nyilatkozat oldalakat.

marketingkivitelezés

Marketingkivitelezésnél, mindig a célok meghatározásával indítunk.

Egy szalon esetében a maximum befogadóképességet, tehát a legoptimálisabb állapotot viszonylag egyszerű meghatározni, hiszen

  • ha 10:00-19:00 között van nyitva,
  • fél óránként lehet foglalni,
  • 4 féle szolgáltatásra,

akkor a célunk hetente 64 ember foglaljon nálunk, hangsúlyozva, hogy ez egy elvi maximum, mindig vannak csúszások és egyéb problémák.

A szalonnak szerencsére hetente körülbelül 30 visszatérő törzsvásárlója van, így a maradék 34 vendéggel szerettük volna feltölteni a helyet.

A szalon fizetett népszerűsítésénél a GoogleAds-ra esett a választásunk, mivel a szalon főleg helyi igényeket lát el, a város másik végéből nem fog senki ide utazni edzeni, és a Google-ön könnyen tudjunk lokáció alapján célozni.

A közösségi média felületeket márkaépítésre, a hírek és újdonságok folyamatos posztolására, kisebb játékok posztolására jasználjuk, tehát csak az organikus elérésekre.

A fenti stratégiát használva sikerült a helyet 90%-os kihasználtságra emelni, a fő cél innetől egy törzsvásárlói kör kialakítása, így már fizetett hirdetés nélkül fenntarthatóvá válik a szalon.

Legnagyobb kihívás

Az időpont foglaló rendszer kialakítása és bekötése jelentette a legnagyobb kihívást számunkra, mivel a sokféle szolgáltatás, a különböző időintervallumok és a foglalalás menetének kialakítása megbonyolította az integrálást.

Amit igazán élveztünk

Robival élmény volt együtt dolgozni, egy rendkívül segítőkész és lelkes ember, aki elkötelezett a vállalkozása és a szolgáltatása fejlesztésében.

egy kis ízelítő a PROJEKTBEN MEGVALÓSULT ANYAGOKból

Iratkozz fel

Szeretnél további érdekes cikkeket olvasni arculattervezés,
weboldal készítés és online marketing témákban?
Iratkozz fel értékes tartalmainkért!

Iratkozz fel

Szeretnél további érdekes cikkeket olvasni arculattervezés, weboldal készítés és online marketing témákban?
Iratkozz fel értékes tartalmainkért!

olvass tovább

olvass tovább