GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

ARCULATTERVEZÉS

Minden vállalkozás arculatának legmeghatározóbb eleme a logó, így a tervezés első lépéseként ez készül el, mely már hatással van a további arculati elemek grafikai megjelenésére. Egy induló vállalkozásnak sok esetben elegendő lehet már a logó és arculati kézikönyv megtervezése, mellyel már elkészíthető a cég weboldala. 

Logó tervezésnél 2-4 db logó koncepciót készítünk, melyből kiválaszthatod a neked leginkább tetsző verziót. Majd a továbbiakban lehetőséged van 3 db módosítási körre, amely alatt a kiválasztott verzión való változtatás értjük, mint pl: szín, forma, grafikai elemek.
Természetesen lehetőség van további módosítási körök felvételére is, melyeknek csomagáron felüli díja van.

Az elkészült anyagokat JPG, PNG, AI, PDF és EPS fájl formátumokban kapod meg.

Természetesen. A nyomda általában pdf vagy Ai formátumban kéri az  elkészült anyagokat, melyeket mi minden esetben biztosítunk számodra.

Igen, a névjegykártyák még ma is nagy jelentőséggel bírnak, mivel ez tartalmazza a weboldalad címét, a telefonszámod, az email-ed, nem beszélve arról, hogy ez a kis papír darab eszébe tudja juttatni a másik félnek az arcod és mondanivalód.

Az biztos, sosem hátrány ha kéznél van egy névjegykártya.

Természetesen van rá lehetőség, ez esetben egy konzultációt követően személyre szabott árajánlatot küldünk. 

A kérdőív átgondolt és részletes kitöltése lehetővé teszi a gyors és hatékony együttműködést. A kérdések megválaszolásával már egy lépéssel előrébb vagy, így az első konzultáció során mi már konkrét példákat és lehetőségeket tudunk mutatni neked. 

Egy logó tervezés sok részből áll és a folyamat nem olyan egyszerű, mint ahogy gondolná az ember. Első lépésként az ügyfél igényeinek meghatározására kerül sor, mely sok esetben nem egyezik a célcsoport igényeivel és azzal, hogy mit szeretne kommunikálni a célközönség felé. Ezt megvitatva és átgondolva kezdődik az inspirálódás a témában, ami a színek, ötletek, képek keresésében valósul meg (ez már 2-3 órát igénybe vesz).
Majd követi a papíron való tervezés, az elképzelések lerajzolása és verziók készítése. Majd jöhet a vektoros tervezés, Adobe Illustrator program használatával. Itt elkészül több koncepció (kb 2-4), melyek általában fekete-fehérben készülnek, így reflektálva magára a grafikai formára. Ezt követi az ügyfél véleményezése. Kiválasztja a neki leginkább tetszőket, és kezdődhet a színezés, illetve kisebb dolgok átalakítása. Miután lementek a módosítási körök elkészül a logó összes változata: kicsi, közepes, nagy változatban, jpg és png formátumban, színes és fekete-fehér változatban (itt már 12 db változatnál járunk).
Ekkor még következik a logóhoz tartozó arculati kézikönyvet elkészítése, ami tartalmazza a logó színeit, hexa kódját, a logó változatait és az alkalmazott betűtípusokat.
Ezeket is átadva az ügyfélnek a munka a végéhez ér.

Igen. Mi fontosnak tartjuk, hogy a közösségi médiában megjelenő profil alkalmazkodjon a cég arculatához. Így ezen csatornák bekötésénél vállaljuk a megjelenő képek elkészítését, illetve van lehetőség további hirdetési és posztképek rendelésére.

ARCULATTERVEZÉS

Minden vállalkozás arculatának legmeghatározóbb eleme a logó, így a tervezés első lépéseként ez készül el, mely már hatással van a további arculati elemek grafikai megjelenésére. Egy induló vállalkozásnak sok esetben elegendő lehet már a logó és arculati kézikönyv megtervezése, mellyel már elkészíthető a cég weboldala. 

Logó tervezésnél 2-4 db logó koncepciót készítünk, melyből kiválaszthatod a neked leginkább tetsző verziót. Majd a továbbiakban lehetőséged van 3 db módosítási körre, amely alatt a kiválasztott verzión való változtatás értjük, mint pl: szín, forma, grafikai elemek.
Természetesen lehetőség van további módosítási körök felvételére is, melyeknek csomagáron felüli díja van.

Az elkészült anyagokat JPG, PNG, AI, PDF és EPS fájl formátumokban kapod meg.

Természetesen. A nyomda általában pdf vagy Ai formátumban kéri az  elkészült anyagokat, melyeket mi minden esetben biztosítunk számodra.

Igen, a névjegykártyák még ma is nagy jelentőséggel bírnak, mivel ez tartalmazza a weboldalad címét, a telefonszámod, az email-ed, nem beszélve arról, hogy ez a kis papír darab eszébe tudja juttatni a másik félnek az arcod és mondanivalód.

Az biztos, sosem hátrány ha kéznél van egy névjegykártya.

Természetesen van rá lehetőség, ez esetben egy konzultációt követően személyre szabott árajánlatot küldünk. 

A kérdőív átgondolt és részletes kitöltése lehetővé teszi a gyors és hatékony együttműködést. A kérdések megválaszolásával már egy lépéssel előrébb vagy, így az első konzultáció során mi már konkrét példákat és lehetőségeket tudunk mutatni neked. 

Egy logó tervezés sok részből áll és a folyamat nem olyan egyszerű, mint ahogy gondolná az ember. Első lépésként az ügyfél igényeinek meghatározására kerül sor, mely sok esetben nem egyezik a célcsoport igényeivel és azzal, hogy mit szeretne kommunikálni a célközönség felé. Ezt megvitatva és átgondolva kezdődik az inspirálódás a témában, ami a színek, ötletek, képek keresésében valósul meg (ez már 2-3 órát igénybe vesz).
Majd követi a papíron való tervezés, az elképzelések lerajzolása és verziók készítése. Majd jöhet a vektoros tervezés, Adobe Illustrator program használatával. Itt elkészül több koncepció (kb 2-4), melyek általában fekete-fehérben készülnek, így reflektálva magára a grafikai formára. Ezt követi az ügyfél véleményezése. Kiválasztja a neki leginkább tetszőket, és kezdődhet a színezés, illetve kisebb dolgok átalakítása. Miután lementek a módosítási körök elkészül a logó összes változata: kicsi, közepes, nagy változatban, jpg és png formátumban, színes és fekete-fehér változatban (itt már 12 db változatnál járunk).
Ekkor még következik a logóhoz tartozó arculati kézikönyvet elkészítése, ami tartalmazza a logó színeit, hexa kódját, a logó változatait és az alkalmazott betűtípusokat.
Ezeket is átadva az ügyfélnek a munka a végéhez ér.

Igen. Mi fontosnak tartjuk, hogy a közösségi médiában megjelenő profil alkalmazkodjon a cég arculatához. Így ezen csatornák bekötésénél vállaljuk a megjelenő képek elkészítését, illetve van lehetőség további hirdetési és posztképek rendelésére.

weboldal, webshop készítés

Gyakorlatilag a folyamat nulladik lépése a domain név és tárhely vásárlása. A domain név a weboldalad címe (pl: webandesign.hu), amit beírnak a böngészőbe. Neked kell kitalálni, hogy milyen címet szeretnél adni a honlapodnak. A domain végződése sok minden lehet, pl: .hu, .com, .eu, .me stb. A tárhely pedig a domain használatához szükséges, lényegében egy távoli számítógép, ahová feltöltöd a weboldalad és lehetővé teszi a cég online jelenlétét a látogatóknak.

Nem. Ennek csomag áron felüli díja van. Egyrészt mivel sok esetben már az adott cég rendelkezik saját domain névvel és tárhellyel, másrészt az ára változó és nincs mindenkinek szüksége pl .eu vagy .com végződésű domainre. 
De alapvetően nem kell nagy költségre gondolni, domain név ára körülbeül 1.000-3.000 Ft , míg a tárhely ára körülbelül 10.000 – 15.000 Ft-ba kerül évente.

Ha szükséged van domain névre és / vagy tárhelyre mi természetesen ennek a megvásárlását intézzük neked.

CMS magyarul tartalomkezelő rendszer, segítségével a tartalmaidat tudod létrehozni vagy változtatni. A CMS tulajdonképpen egy webes szoftvercsomag a kívánt weboldalad kezeléséhez. Egy CMS-t kifejezetten arra terveznek, hogy segítségével létrehozz, szerkessz, elrendezz és közzétegyél különféle tartalmakat az inetrneten.

A WordPress manapság a leggyakrabban használt CMS. Legfőbb előnye, hogy mindössze néhány kattintással tudsz változtatásokat eszközölni a weboldaladon, a fejlesztő céggel való hosszas telefonos, e-mailes vagy akár személyes egyeztetés helyett. Nem mindent tudsz persze megváltoztatni a honlapodon, de a weboldalad nagy részének tartalmai a Te irányításod alá kerülnek. Hozzáadhatsz, módosíthatsz, vagy akár törölhetsz is weblapokat. Felvihetsz új szövegeket, fényképeket, videókat, sőt blogbejegyzéseket.

Megtakarítással jár, hiszen nem kell minden módosításoddal a weboldal-fejlesztőhöz (ez esetben hozzánk) fordulnod. Akkor tehetsz változásokat, amikor csak akarod, és a módosítások azonnaliak. És mivel nem függsz a szakemberektől, annyiszor módosítod a weboldaladat, amennyiszer csak jól esik. Ezzel pénzt, de időt is megtakarítasz magadnak, és talán csalódásból is kevesebb lesz.

Egy CMS jellemzően SEO barát. És itt nem csak arról van szó, hogy könnyebb kereső optimalizálni, adott esetben pedig olyan pluginek állnak rendelkezésedre, melyek révén egy új szintre emelheted a keresőoptimalizálást a weboldaladnál, hanem arról is, hogy a kereső szereti, ha egy weboldal állandóan változik és fejlődik. A CMS segítségével a weboldalad fejlődése akadálytalanná válik, csak rajtad múlik, hogy mikor, mennyi olyan tartalommal bővíted a weboldalad, ami hasznos az emberek számára. Emellett a látogatók viselkedéséről is könnyen visszajelzést kaphatsz egy tartalomkezelő rendszer alkalmazásával: megfigyelheted, hogyan viselkednek a felhasználók a weboldaladon, honnan jönnek, konvertálnak-e, stb. A kapott adatokat pedig felhasználhatod ahhoz, hogy a weboldaladat még vonzóbbá, gyorsabbá és felhasználóbaráttá tedd az emberek számára.

A reszponzív weboldal egy olyan kialakítás, mely lehetővé teszi a honlap optimális megjelenését különböző böngészőkben és eszközökön. A legteljesebb felhasználói élményt nyújtja, legyen szó mobil telefonról, tabletről vagy számítógépről.
A telefonok és tabletek elterjedése hívta elő a reszponzív design szükségét, mivel manapság már nem csak számítógépen böngészünk, így vált fontossá, hogy egy weboldal minden eszközön azonos url alatt, hasonló desginnal és tartalommal jelenjen meg a látogatók számára.

Nagyban befolyásolja a weboldal bonyolultsága és nagysága. A szerződést követően egy egyszerűbb honlap esetében, ha rendelkezésünkre áll a honlapra szánt tartalom és minőségi képek, akkor akár 2-4 napon belül el tudjuk készíteni a weboldalt.
Ha arculattervezésre és marketingkivitelezésre is szükség van, akkor természetesen több időt ölel fel, körülbelül 3-6 hét közé tehető.

Az általunk készített wordpress weboldalak egyszerűen kezelhetőek, melyhez számos segédlet található az interneten. Kérésre pedig a honlap átadásakor igényelhető egy 2-3 órás tanfolyam, amellyel te magad is könnyedén eltudod végezni a honlap aktualizálásához szükséges tevékenységeket, mint pl: képek feltöltésé, új cikkek írása, kedvezmények beállítása, hírek aktualizálása stb.

A weboldalad fix költségei közé tartozik a domain név és tárhely ára. Ha a weboldalad karbantartását te magad végzed akkor további költségek nincsenek, azonban van lehetőséged karbantartást igényelni tőlünk, mely havonta 5.000 – 15.000 Ft közé tehető, így mi elvégezzük a szükséges frissítéseket és aktualizálásokat számodra.

Ez esetben külön árajánlat és szerződést követően teljesítjük igényeidet, illetve nem engedjük el a kezed ha folyamatos segítségre van szükséged, lehetőséged van havi karbantartási csomagjaink közül választani, így teljesen levesszük a terhet a válladról.

Természetesen neked és a weboldalt készítő személynek, mely azonban átadás után módosítható, így biztosíthatod a kizárólagos hozzáférést a weboldaladhoz.

Nem, minden esetben szigorúan tartjuk magunkat az árajánlatban meghatározott árakhoz. Az előzetes konzultáción átbeszéljük igényeidet és részletesen kitérünk arra, hogy mely szolgáltatásokat tartalmazza az ajánlat.
Ha az igényelt szolgáltatásokon túl bármilyen extra dologra van szükséged, mi meghatározzuk ennek költségét és te eldöntheted, hogy belefér még a keretbe vagy sem. Majd ha igényled az adott szolgáltatást szerződésben is rögzítjük .

weboldal, webshop készítés

Gyakorlatilag a folyamat nulladik lépése a domain név és tárhely vásárlása. A domain név a weboldalad címe (pl: webandesign.hu), amit beírnak a böngészőbe. Neked kell kitalálni, hogy milyen címet szeretnél adni a honlapodnak. A domain végződése sok minden lehet, pl: .hu, .com, .eu, .me stb. A tárhely pedig a domain használatához szükséges, lényegében egy távoli számítógép, ahová feltöltöd a weboldalad és lehetővé teszi a cég online jelenlétét a látogatóknak.

Nem. Ennek csomag áron felüli díja van. Egyrészt mivel sok esetben már az adott cég rendelkezik saját domain névvel és tárhellyel, másrészt az ára változó és nincs mindenkinek szüksége pl .eu vagy .com végződésű domainre. 
De alapvetően nem kell nagy költségre gondolni, domain név ára körülbeül 1.000-3.000 Ft , míg a tárhely ára körülbelül 10.000 – 15.000 Ft-ba kerül évente.

Ha szükséged van domain névre és / vagy tárhelyre mi természetesen ennek a megvásárlását intézzük neked.

CMS magyarul tartalomkezelő rendszer, segítségével a tartalmaidat tudod létrehozni vagy változtatni. A CMS tulajdonképpen egy webes szoftvercsomag a kívánt weboldalad kezeléséhez. Egy CMS-t kifejezetten arra terveznek, hogy segítségével létrehozz, szerkessz, elrendezz és közzétegyél különféle tartalmakat az inetrneten.

A WordPress manapság a leggyakrabban használt CMS. Legfőbb előnye, hogy mindössze néhány kattintással tudsz változtatásokat eszközölni a weboldaladon, a fejlesztő céggel való hosszas telefonos, e-mailes vagy akár személyes egyeztetés helyett. Nem mindent tudsz persze megváltoztatni a honlapodon, de a weboldalad nagy részének tartalmai a Te irányításod alá kerülnek. Hozzáadhatsz, módosíthatsz, vagy akár törölhetsz is weblapokat. Felvihetsz új szövegeket, fényképeket, videókat, sőt blogbejegyzéseket.

Megtakarítással jár, hiszen nem kell minden módosításoddal a weboldal-fejlesztőhöz (ez esetben hozzánk) fordulnod. Akkor tehetsz változásokat, amikor csak akarod, és a módosítások azonnaliak. És mivel nem függsz a szakemberektől, annyiszor módosítod a weboldaladat, amennyiszer csak jól esik. Ezzel pénzt, de időt is megtakarítasz magadnak, és talán csalódásból is kevesebb lesz.

Egy CMS jellemzően SEO barát. És itt nem csak arról van szó, hogy könnyebb kereső optimalizálni, adott esetben pedig olyan pluginek állnak rendelkezésedre, melyek révén egy új szintre emelheted a keresőoptimalizálást a weboldaladnál, hanem arról is, hogy a kereső szereti, ha egy weboldal állandóan változik és fejlődik. A CMS segítségével a weboldalad fejlődése akadálytalanná válik, csak rajtad múlik, hogy mikor, mennyi olyan tartalommal bővíted a weboldalad, ami hasznos az emberek számára. Emellett a látogatók viselkedéséről is könnyen visszajelzést kaphatsz egy tartalomkezelő rendszer alkalmazásával: megfigyelheted, hogyan viselkednek a felhasználók a weboldaladon, honnan jönnek, konvertálnak-e, stb. A kapott adatokat pedig felhasználhatod ahhoz, hogy a weboldaladat még vonzóbbá, gyorsabbá és felhasználóbaráttá tedd az emberek számára.

A reszponzív weboldal egy olyan kialakítás, mely lehetővé teszi a honlap optimális megjelenését különböző böngészőkben és eszközökön. A legteljesebb felhasználói élményt nyújtja, legyen szó mobil telefonról, tabletről vagy számítógépről.
A telefonok és tabletek elterjedése hívta elő a reszponzív design szükségét, mivel manapság már nem csak számítógépen böngészünk, így vált fontossá, hogy egy weboldal minden eszközön azonos url alatt, hasonló desginnal és tartalommal jelenjen meg a látogatók számára.

Nagyban befolyásolja a weboldal bonyolultsága és nagysága. A szerződést követően egy egyszerűbb honlap esetében, ha rendelkezésünkre áll a honlapra szánt tartalom és minőségi képek, akkor akár 2-4 napon belül el tudjuk készíteni a weboldalt.
Ha arculattervezésre és marketingkivitelezésre is szükség van, akkor természetesen több időt ölel fel, körülbelül 3-6 hét közé tehető.

Az általunk készített wordpress weboldalak egyszerűen kezelhetőek, melyhez számos segédlet található az interneten. Kérésre pedig a honlap átadásakor igényelhető egy 2-3 órás tanfolyam, amellyel te magad is könnyedén eltudod végezni a honlap aktualizálásához szükséges tevékenységeket, mint pl: képek feltöltésé, új cikkek írása, kedvezmények beállítása, hírek aktualizálása stb.

A weboldalad fix költségei közé tartozik a domain név és tárhely ára. Ha a weboldalad karbantartását te magad végzed akkor további költségek nincsenek, azonban van lehetőséged karbantartást igényelni tőlünk, mely havonta 5.000 – 15.000 Ft közé tehető, így mi elvégezzük a szükséges frissítéseket és aktualizálásokat számodra.

Ez esetben külön árajánlat és szerződést követően teljesítjük igényeidet, illetve nem engedjük el a kezed ha folyamatos segítségre van szükséged, lehetőséged van havi karbantartási csomagjaink közül választani, így teljesen levesszük a terhet a válladról.

Természetesen neked és a weboldalt készítő személynek, mely azonban átadás után módosítható, így biztosíthatod a kizárólagos hozzáférést a weboldaladhoz.

Nem, minden esetben szigorúan tartjuk magunkat az árajánlatban meghatározott árakhoz. Az előzetes konzultáción átbeszéljük igényeidet és részletesen kitérünk arra, hogy mely szolgáltatásokat tartalmazza az ajánlat.
Ha az igényelt szolgáltatásokon túl bármilyen extra dologra van szükséged, mi meghatározzuk ennek költségét és te eldöntheted, hogy belefér még a keretbe vagy sem. Majd ha igényled az adott szolgáltatást szerződésben is rögzítjük .

marketingkivitelezés

A marketing egy olyan formája, amit valamilyen digitális eszköz segítségével, vagy az interneten végeznek.

A célközönség elérése történhet például a cég webhelyén, közösségi média profiljain, emailen, online hirdetéseken stb, azokon a online csatornákon, amelyeket a mai vásárlók előszeretettel, napi szinten használnak.

  1. Keresőoptimalizálás
  2. Tartalommarketing
  3. Közösségi média marketing
  4. Fizetett hirdetések
  5. Email marketing

Konverzióról akkor beszélhetünk, ha a felhasználó végrehajt valamilyen műveletet, egy konkrét cselekvést, mely a vállalkozás számára értékes.
Ilyen lehet pl: termékvásárlás, egy videó megtekintés, regisztráció, hirdetésre való kattintás.

  1. Ingyenesen is el lehet indulni
  2. Át lehet vezetni a potenciális vásárlókat azokra a felületekre, ahol az eladás történik
  3. Kétirányú kommunikáció zajlik, mely segítségével a cég visszajelzéseket kap a felhasználóktól kommentek, kedvelések, megosztások által
  1. Alapvetően te határozod meg, hogy mennyit szeretnél hirdetésre költeni
  2. Könnyebben célozható a célközönség
  3. Fizetni csak a hirdetésre való rákattintások után kell
  4. Mérhető, és pontos statisztikát lehet kinyerni
  5. Hatékonyabb, mint egy offline hirdetés
  6. Jól tervezhető
  1. Rengeteg fontos mutató nyomon követhető, pl: megnyitott emailek száma, hivatkozáskattintás
  2. A listán szereplő személyek önszántukból iratkoznak fe
  3. Hatalmas közönséget lehet vele elérni

marketing kivitelezés

A marketing egy olyan formája, amit valamilyen digitális eszköz segítségével, vagy az interneten végeznek.

A célközönség elérése történhet például a cég webhelyén, közösségi média profiljain, emailen, online hirdetéseken stb, azokon a online csatornákon, amelyeket a mai vásárlók előszeretettel, napi szinten használnak.

  1. Keresőoptimalizálás
  2. Tartalommarketing
  3. Közösségi média marketing
  4. Fizetett hirdetések
  5. Email marketing

Konverzióról akkor beszélhetünk, ha a felhasználó végrehajt valamilyen műveletet, egy konkrét cselekvést, mely a vállalkozás számára értékes.
Ilyen lehet pl: termékvásárlás, egy videó megtekintés, regisztráció, hirdetésre való kattintás.

  1. Ingyenesen is el lehet indulni
  2. Át lehet vezetni a potenciális vásárlókat azokra a felületekre, ahol az eladás történik
  3. Kétirányú kommunikáció zajlik, mely segítségével a cég visszajelzéseket kap a felhasználóktól kommentek, kedvelések, megosztások által
  1. Alapvetően te határozod meg, hogy mennyit szeretnél hirdetésre költeni
  2. Könnyebben célozható a célközönség
  3. Fizetni csak a hirdetésre való rákattintások után kell
  4. Mérhető, és pontos statisztikát lehet kinyerni
  5. Hatékonyabb, mint egy offline hirdetés
  6. Jól tervezhető
  1. Rengeteg fontos mutató nyomon követhető, pl: megnyitott emailek száma, hivatkozáskattintás
  2. A listán szereplő személyek önszántukból iratkoznak fe
  3. Hatalmas közönséget lehet vele elérni

seo avagy keresőoptimalizálás

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis magyarul keresőoptimalizálás. A lényege, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttassuk.

A keresőoptimalizálás egy folyamat, nem csak egy beállítás. Sajnos a SEO szakemberek se tudják megmondani a pontos időtartamot. Ígérgetni és becsülni persze lehet, de ez a folyamat félreértéséhez vezethet. Mi például a Web&Design-nál minden hónapban elküldünk az ügyfeleinknek egy analitikát, amiben pontosan látszik, hogy egy-egy kulcsszóra milyen mértékben történt előrelépés. Ez egy biztosíték arra, hogy lásd, hogy az irány jó.

A folyamat átláthatósága végett a keresőoptimalizálás mérföldkövei a következők:

  1. hónap: kulcsszókutatás, weboldal audit, kulcsszó stratégia kidolgozása. Optimális esetben a technikai változtatások beépítése is elkezdődhet.
  2. hónap: jó esetben a technikai változtatások már működnek, de elképzelhető, hogy a weblap teljes rendszerét jobban megéri lecserélni, mint toldozgatni. Ebben az esetben sajnos a folyamat tovább fog tartani, honlaptól függően akár 1-3 hónappal is.
  3. hónap: végre elkezdődhet a folyamatos tartalomgyártás. Működni kezd a Blog, felépül a Gyakran Ismételt Kérdések, bővül a statikus oldalak száma,  vállalati és termék/szolgáltatás információk kerülnek fel a weblapra. Ideális esetben a tartalomgyártás már korábban elkezdődött, így a folyamat tarthat rövidebb és hosszabb ideig is. Ha kész a jó alapanyag, egy SEO szakember sokkal gyorsabban tud dolgozni.
  4. hónap: folytatódik a tartalomgyártás és elindul a linkgenerálás. Kimennek az első linkeket tartalmazó közlemények, elindul a vendégblogolás. A technikai változtatásoknak és bővülő tartalomnak köszönhetően beindulnak a SEO pozitív hatásai – növekszik a látogatók és konverziók száma. Az eredmény ugyanakkor még elmaradhat attól, amit néhány hónappal később lehet tapasztalni.
  5. hónap: a közösségi média és egyéb megosztásoknak köszönhetően egyre egészségesebb a linkhálózata a weblapnak. Ha emellett közösségi média hirdetések is futnak, akkor különösen előnyösen értékeli a Google a bejegyzéseket. Érdemes PR és egyéb hírportál tartalmakat is vásárolni. Igazán jó eredményeket lehet már ilyenkor elérni.
  6. hónap: jönnek a jó eredmények, de nem szabad abbahagyni a keresőoptimalizálásra szánt erőfeszítéseket! Ha a folyamat megáll, akkor könnyen gyors visszaesés lehet a vége. Továbbra is tartalmakat kell generálni, erősíteni a közösségi médiát és tovább javítani a weboldal linkszerkezetet.
  1. Átnézzük az oldalad tartalmát.
  2. Átnézzük az oldalad forráskódját.
  3. Elemezzük, hogy a jelenlegi állapot szerint hogyan áll a keresőkben.
  4. Majd javaslatokat teszünk, hogy mit kell változtatni azért, hogy a keresőkben jobb helyezést érjen el weboldalad.
  5. Ha elfogadod javaslatainkkat, akkor elvégezzük a módosításokat.

Az első beállítások után minden weboldal a google találati lista 2-3 lapján helyezkedik el. A weboldalak túlnyomó többsége, közel 95% – a, nem fog megjelenni a Google találatok első oldalán egy éven belül. Akiknek sikerül, azoknak átlagosan 2-6 hónapba telik.

1. Az emberek jobban megértik, hogy mit akarsz mondani/eladni.

Lehet a tartalmad célja a szórakoztatás, az információ átadása, vagy az, hogy meggyőzd őket valamiről, de ha rosszul van megírva a szöveg, akkor ezt a célt nem fogod elérni. Az emberek nem értik meg az üzenetedet. Minden blogbejegyzésnek van valamiféle üzenete. Ez az a cél, amiért nekiállsz írni. De mit akarsz mondani? Az üzenetnek világosnak kell lennie. Gondolj arra az esetre, amikor egy szöveg egy weboldalon tájékoztatja a látogatót egy termék tulajdonságairól vagy a szállítási tudnivalókról. Ahhoz, hogy az emberek megértsék, jól átgondoltnak kell lennie a szövegnek, jól strukturáltnak, helyesírási hibáktól és elütésektől mentesnek.

2. Mert csökken a visszafordulási arány.

Ha van egy jól megírt, jól strukturált tartalmad, akkor jóval nagyobb az esélyed arra, hogy a látogatók a weboldaladon maradnak a szöveget olvasva. Ez egyben azt is jelenti, hogy csökken a visszafordulási arányod, ami pedig oda vezet, hogy javul a helyezésed a találati oldalakon a keresőben.  

3. Bizalomépítés

A jól megírt anyagok bizalmat keltenek az olvasókban. Ha a tartalmad jól olvasható, és nincsenek benne például helyesírási hibák, akkor sokkal professzionálisabb hatást kelt. Az emberek bizalommal tekintenek rád, a cégedre és a weboldaladra. Ha pedig az emberek megbíznak a weboldaladban, akkor sokkal nagyobb az esélye annak, hogy később is visszatérjenek. Például azért, hogy elolvassák egy újabb bejegyzésedet, vagy akár azért, hogy megvásárolják valamely termékedet.
Nagyobb figyelmet kapsz a közösségi médiából,mivel a jól megírt tartalmakat nagyobb valószínűséggel osztják meg az emberek vagy beszélnek róla az ismerőseiknek. 

A kulcsszó azért fontos, hogy a vásárlók és a honlap tulajdonosok egy nyelvet beszéljenek, hogy egymásra találjon a kereslet és a kínálat.
Egy weboldal forgalmát nagyon meghatározhatja a megfelelő kulcsszavak használata.
A lényeg, hogy azokat a szavakat alkalmazzuk kulcsszavakként, melyekre az emberek leggyakrabban keresnek, így segítve, hogy a vásárlók megtalálják weboldaladat. Hiszen mi értelmem van egy design-os oldalnak, ha a kutya se nézi.

seo avagy kereső optimalizálás

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis magyarul keresőoptimalizálás. A lényege, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttassuk.

A keresőoptimalizálás egy folyamat, nem csak egy beállítás. Sajnos a SEO szakemberek se tudják megmondani a pontos időtartamot. Ígérgetni és becsülni persze lehet, de ez a folyamat félreértéséhez vezethet. Mi például a Web&Design-nál minden hónapban elküldünk az ügyfeleinknek egy analitikát, amiben pontosan látszik, hogy egy-egy kulcsszóra milyen mértékben történt előrelépés. Ez egy biztosíték arra, hogy lásd, hogy az irány jó.

A folyamat átláthatósága végett a keresőoptimalizálás mérföldkövei a következők:

  1. hónap: kulcsszókutatás, weboldal audit, kulcsszó stratégia kidolgozása. Optimális esetben a technikai változtatások beépítése is elkezdődhet.
  2. hónap: jó esetben a technikai változtatások már működnek, de elképzelhető, hogy a weblap teljes rendszerét jobban megéri lecserélni, mint toldozgatni. Ebben az esetben sajnos a folyamat tovább fog tartani, honlaptól függően akár 1-3 hónappal is.
  3. hónap: végre elkezdődhet a folyamatos tartalomgyártás. Működni kezd a Blog, felépül a Gyakran Ismételt Kérdések, bővül a statikus oldalak száma,  vállalati és termék/szolgáltatás információk kerülnek fel a weblapra. Ideális esetben a tartalomgyártás már korábban elkezdődött, így a folyamat tarthat rövidebb és hosszabb ideig is. Ha kész a jó alapanyag, egy SEO szakember sokkal gyorsabban tud dolgozni.
  4. hónap: folytatódik a tartalomgyártás és elindul a linkgenerálás. Kimennek az első linkeket tartalmazó közlemények, elindul a vendégblogolás. A technikai változtatásoknak és bővülő tartalomnak köszönhetően beindulnak a SEO pozitív hatásai – növekszik a látogatók és konverziók száma. Az eredmény ugyanakkor még elmaradhat attól, amit néhány hónappal később lehet tapasztalni.
  5. hónap: a közösségi média és egyéb megosztásoknak köszönhetően egyre egészségesebb a linkhálózata a weblapnak. Ha emellett közösségi média hirdetések is futnak, akkor különösen előnyösen értékeli a Google a bejegyzéseket. Érdemes PR és egyéb hírportál tartalmakat is vásárolni. Igazán jó eredményeket lehet már ilyenkor elérni.
  6. hónap: jönnek a jó eredmények, de nem szabad abbahagyni a keresőoptimalizálásra szánt erőfeszítéseket! Ha a folyamat megáll, akkor könnyen gyors visszaesés lehet a vége. Továbbra is tartalmakat kell generálni, erősíteni a közösségi médiát és tovább javítani a weboldal linkszerkezetet.
  1. Átnézzük az oldalad tartalmát.
  2. Átnézzük az oldalad forráskódját.
  3. Elemezzük, hogy a jelenlegi állapot szerint hogyan áll a keresőkben.
  4. Majd javaslatokat teszünk, hogy mit kell változtatni azért, hogy a keresőkben jobb helyezést érjen el weboldalad.
  5. Ha elfogadod javaslatainkkat, akkor elvégezzük a módosításokat.

Az első beállítások után minden weboldal a google találati lista 2-3 lapján helyezkedik el. A weboldalak túlnyomó többsége, közel 95% – a, nem fog megjelenni a Google találatok első oldalán egy éven belül. Akiknek sikerül, azoknak átlagosan 2-6 hónapba telik.

1. Az emberek jobban megértik, hogy mit akarsz mondani/eladni.

Lehet a tartalmad célja a szórakoztatás, az információ átadása, vagy az, hogy meggyőzd őket valamiről, de ha rosszul van megírva a szöveg, akkor ezt a célt nem fogod elérni. Az emberek nem értik meg az üzenetedet. Minden blogbejegyzésnek van valamiféle üzenete. Ez az a cél, amiért nekiállsz írni. De mit akarsz mondani? Az üzenetnek világosnak kell lennie. Gondolj arra az esetre, amikor egy szöveg egy weboldalon tájékoztatja a látogatót egy termék tulajdonságairól vagy a szállítási tudnivalókról. Ahhoz, hogy az emberek megértsék, jól átgondoltnak kell lennie a szövegnek, jól strukturáltnak, helyesírási hibáktól és elütésektől mentesnek.

2. Mert csökken a visszafordulási arány.

Ha van egy jól megírt, jól strukturált tartalmad, akkor jóval nagyobb az esélyed arra, hogy a látogatók a weboldaladon maradnak a szöveget olvasva. Ez egyben azt is jelenti, hogy csökken a visszafordulási arányod, ami pedig oda vezet, hogy javul a helyezésed a találati oldalakon a keresőben.  

3. Bizalomépítés

A jól megírt anyagok bizalmat keltenek az olvasókban. Ha a tartalmad jól olvasható, és nincsenek benne például helyesírási hibák, akkor sokkal professzionálisabb hatást kelt. Az emberek bizalommal tekintenek rád, a cégedre és a weboldaladra. Ha pedig az emberek megbíznak a weboldaladban, akkor sokkal nagyobb az esélye annak, hogy később is visszatérjenek. Például azért, hogy elolvassák egy újabb bejegyzésedet, vagy akár azért, hogy megvásárolják valamely termékedet.
Nagyobb figyelmet kapsz a közösségi médiából,mivel a jól megírt tartalmakat nagyobb valószínűséggel osztják meg az emberek vagy beszélnek róla az ismerőseiknek. 

A kulcsszó azért fontos, hogy a vásárlók és a honlap tulajdonosok egy nyelvet beszéljenek, hogy egymásra találjon a kereslet és a kínálat.
Egy weboldal forgalmát nagyon meghatározhatja a megfelelő kulcsszavak használata.
A lényeg, hogy azokat a szavakat alkalmazzuk kulcsszavakként, melyekre az emberek leggyakrabban keresnek, így segítve, hogy a vásárlók megtalálják weboldaladat. Hiszen mi értelmem van egy design-os oldalnak, ha a kutya se nézi.